Saturday, June 10, 2017

Kesedihan melihat tangan Raees bengkak sebab drip air salah.

Sedih yang tak tertanggung...Maafkan umi... Tangan Raees bengkak..Seakan dia memahami apabila kami sempai terus menitiskan air mata... Ya Allah ringankan sakitnya Ya Allah...

 sebelah tangan yang membesar... kesian..be strong my little baby...

Raees Senyum pakai Nose tiub untuk bernafas.

Pada saat ini umi serius gembira lihat senyuman Raees yang comel... Makin besar dah dia...Raees kali ini di buat satu saluran melalui hidung untuk melihat dia sesuai atau tidak dengan alat itu...

 Senyuman yang amat manis...

 Melihat kami ambil gambarnya...

Kuatkan Raees dan sembuhkan dia ya Allah...

Sunday, March 19, 2017

Memori Raees Di NICU USM

Penantian kedua ibu dan ibu mertuaku. Untuk menunggu saat-saat kelahiran anak syurgaku yang tersayang. TQ Allah swt. Pinjamkan insan-insan yang kuat untuk berada di sampingku. 17/8/2015.

 Maha suci Allah untuk bercerita tentang kelahiran Raees adalah amat sukar bagiku...pertama kali aku merasa saat melahirkan bayi yang amat sukar bagiku. Malah apabila bayi dah keluar aku xsempat untuk melihatnya dan menyentuhnya. Bayiku terus dibawa masuk ke NICU.. entah apa yang berlaku yang penting aku doakan anakku sihat.
Raees koma tidak sedarkan diri. Aku ditolak ke wad bersalin tanpa bayi disisiku. Sedih didada hanya Allah yang tahu.
Gambar ini merupakan gambar hari ke 2 setelah aku kuat untuk bangun melawat anakku di NICU.
Ya Rabi Alamin. Panjangkan usia anakku Ya Allah.

Saturday, June 27, 2015

Alhamdulillah syukur kepadaMu Ya Allah

Sebagai seorang ibu yang berkerjaya..terasa sangat diri ini tidak mampu memberi perhatian yang lebih pada pendidikan anak-anak. Rasa sangat diri ini Alpa tanpa mengambil kisah untuk memberi ilmu kepadanya..ia untuk anak aku yang dua orang tu...Si abang Afnan baru lepas exam hari tu..bawa balik buku rekod..Alangkah terkejutnya bila tengok resultnya sungguh membanggakan dia mendapat no 2 dari 27 orang pelajar..Syukur nak semoga dirimu sentiasa success dan bijak sayang..Ibu bangga dengan Afnan...


Monday, May 18, 2015

ANAK UMI NAK EXAM..

DALAM KESIBUKKAN HARIAN..

PAGI NI ANAKKU AFNAN BAGITAHU YANG DIA ADA EXAM HARI NI..
TERKEJUT SUNGGUH AKU..TAK SANGKA..SEMALAM LANGSUNG DIA TAK BAGITAHU..HARI TUT TUT NK TURUN KE SEKOLAH BARU BGTAHU.. KESIAN ANAK UMI.. UMI BEKALKAN DOA UNTUKMU ANAK SUPAYA DIBERI KETENANGAN, DI BUKAKAN PINTU HATI DAN DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN SEMASA PEPERIKSAAN BERLANGSUNG..GUD LUCK MY SONS..

Monday, October 27, 2014

Afnan 4tahun

Bila nak masuk sekolah...umi jadi terfikir-fikir sekolah mana untuk anak umi tersayang ini,,,

"umi doakan agar anak umi, Afnan  menjadi anak yang soleh
umi doakan anak umi, Afnan berjaya didunia juga akhir
umi doakan anak umi, Afnan sentiasa diberkati oleh Allah swt
umi sayang anak umi, Afnan"

Pada mulanya umi hantar Afnan di satu sekolah yang berbayar sebanyak RM180.00 sebulan..Pada umi itu pilihan sekolah yang the best untuk anak umi..sekolah itu mmg terkenal dengan anak-anak kecil yang pandai menghafal al-quran..pada hari pertama Afnan elok-elok je pergi..walaupun cikgu ada bagitahu dia menangis kerana tak biasa berada di sana.. hari kedua elok je dia pergi ke sana..masuk hari ketiga jenuh umi memintas Afnan dalam kereta..bila buka pintu depan dia ke belakang..buka pintu belakang dia ke depan..huhuhu sedih umi..umi dah lewat nak nak pergi kerja....huhuhuhu


petang bila nak pergi jemputnya rupa-rupanya dia merajuk satu hari kat sekolah..xmahu makan..xmahu mandi dan sebagainya...aduh sedih umi tengok wajah anak umi yang mengalirkan air mata bila terlihat umi turun dari kereta...


So umi balik bagitahu papa..sesudah berbincang umi dan papa buat keputusan untuk hantar afnan ke sekolah yang sama dengan abib..anak sepupu sekurang-kurangnya dia kenal abib..


sekarang afnan tak lagi menangis...dah pandai urus diri umi sangat senang hati..


                                ~~tamat~~



Wednesday, June 25, 2014

Jenguk sekejap di Istana Kubang Kerian

ISTANA MAHKOTA KUBANG KERIAN
Bersama Raziq Afnan di ruang pameran.

Papa bersama baby Rizq Azri


Oh ye gambar ini di ambil semasa tahun 2012 sewaktu pintu besar istana Kubang Kerian dibuka untuk rakyat jelata masuk. Almaklum la sambutan hari kelahiran Raja Muhammad IV. So hari tu ada rasa nak masuk sana. Rasanya dah masuk umur 28 tahun baru berapa kali je masuk kat sini. Ikutkan aku ni kampung sebelah istana..Sekolah dulu pun sebelah istana..Sapa yang geng SMKKK2..pasti mereka setuju kalu aku cakap lompat pagar belakang sekolah lari pecut 200 meter sampai pintu pagar Istana..hihihi... yoyoyo.. macam pernah je buat cam tu...Oh ye kenapa susah sgt ke nak masuk sini?? xde susahnya sebab tiap2 tahun mmg ada je majlis tapi untuk org tertentu je..untuk rakyat ada tapi untuk yang terlibat je..Yang paling aku ingat masa Dato Siti Nurhaliza datang wat konsert dulu..Sempat la aku masuk lihat konsert tersebut dan lihat burung gergasi yang di arak...Tapi selepas tu dah tak pernah masuk...Kenapa ye??? ooo.. Ye la nak masuk cam ne dulu-dulu belajar lepas belajar kena kerja nunnn jauh Sabah Bah...so waktu pintu keramat yang besar ini buka kali ni teringin nak masuk..Kt sini dapatlah tengok ikan besar lagi besar dengan baby aku tu...Hisshh xsangka besar benor ikan tu...Tinjau sana sini dapatlah rasa sausana jadi anak raja macam mana..Aku ni lahir dengan adik beradik yang ramai kaan.. terpikir juga kalu di beri Istana yang besar cam ni dan sunyi je..Tak sanggup nak duduk...Lebih baik pula riuh rendah dengan suara adik beradik..Ni kalu lepas anak kat dalam rumah penat nak cari gi menyorok kat celah mana..Patut Raja2 perlu pakai pengasuh...Emm dah dia RAJA..kita apa..hihihihi Alhamdulillah kita pun hamba Allah juga kan..Hidup dengan cara kita je la Insyallah lagi seronok dan penuh nikmat..;) depends la kan..

Monday, October 28, 2013

Ya Allah aku tahu engkau lebih menyayanginya

3 OCT 2013 3.00 am

aku gembira bila melihat mak saudaraku sedar dari komanya yang semalam..dia pun gembira dan kami sama-sama bersyukur.....tiing tong....ting tong....aku terjaga apabila loceng berbunyi...aku terus melompat dari katil dan membuka pintu tanpa menoleh jam di dinding..terlihat sepupuku Izzat Amir..raut wajahnya sedih...knp?? "kak lin MOK dah TAK DOP" hah!! aku menutup mulutku...tadi...tadi kak lin tengok dia sedar..OOOhhh aku bermimpi rupanya...Ya Allah...terus seluruh urat sarat badanku kecur badanku lembik dadaku berombak..air mata bercucuran apabila mendengar berita tersebut...ya Aku TAHU ALLAH LEBIH MENYAYANGINYA...lalu aku mencapai anak kunci kereta untuk ke hospital..rupanya kakiku kebas dan xbermaya untuk menekan pedal minyak..hanya Tuhan yang tau perasaanku ketika itu...smpai ke hari ini aku bagai terlihat-lihat dirinya ada diruang antara kami..suaranya yang bergelak tawa bermain dengan anak-anakku..suaranya berbual-bual dengan diriku..mgajakku makan...menunggu setiap pagi di tangga untuk menyambut anakku..Ya Allah aku mohon kepadamu kau hapuskan segala dosa-dosa hambamu AZIRA BT AWANGLAH..kau lapangkan pusaranya..kau berikan jalan untuk aku meneruskan hidu tanpa dirinya yang seakan-akan aku merasa dia masih ada...

Saturday, November 3, 2012

Dia yang Pergi Mengadap Ilahi...


Gambar di atas merupakan anak muridku yang telah pun tiada di dunia fana ini..Jika dulu pernah ada sejarah juga pelajarku..kini pada tahun 2012 juga ada sejarahnya yang tersendiri..Kadang pemergian ini sukar ditaksir..malah aku pun terkesima dengan berita yang baru diterima sewaktu aku berpantang Jan-Mac 2012..aruwah merupakan pelajar yang baik dan bersifat sederhana..apa pun aku redha dengan ketiaadaan dia sepertimana ibu aruwah yang pernah kehilangan dua orang anak sebelum ini dan aruwah merupakan kehilangam ketiga bagi ibunya.. bertapa sepinya di sisi seorang ibu yang kehilangan anak yang sudahpun remaja, pelbagai dugaan diharung bersama, membesar dia dihadapan mata, selalunya dia akan pulang bila hari minggu menjelang, selalu dia akan meminta jika inginkan sesuatu, selalu dianya akan merajuk bila ditegur...sekarang dia telah tiada sama seperti aruwah abangnya yang lain..sayu hati ibu kerana hari itu ibu terpaksa terima anaknya telah TIADA..hilang lagi satu mutiara hidup ibu..sampai saat dan waktu DIA datang menjemput walaupun tanpa kerelaan hati..Aku tunpang berada disisi situasi ibunya..sayu...anak..lahirmu membawa keceriaan dalam hidup ibu..bila tiada maka hilanglah seri dimuka ibu..ibu akan sentiasa mengingatimu dan mengiringkan doa untukmu di sana..moga kita akan berjumpa di Syurga nanti..

Wednesday, June 13, 2012

Selamat Hari Raya 2011

      Sambutan Hari Raya pada tahun ini diadakan secara besar-besaran...melibatkan para pelajar dan juga semua staff...lembu di tumbangkan bagi jamuan hari raya ini...gulai kawah di sediakan...beserta beberapa gerai makanan dihias cantik...semua kakitangan dan pelajar memakai baju hari raya...secara langsungnya ada persembahan yang diadakan di dewan. 

Gambar di dewan.

Gambar menjamu selera...hihihi...

ADA MASA NNT KITA SAMBUNG.......

Kesedihan melihat tangan Raees bengkak sebab drip air salah.

Sedih yang tak tertanggung...Maafkan umi... Tangan Raees bengkak..Seakan dia memahami apabila kami sempai terus menitiskan air mata... Ya ...